Palvelumme

Kehitämme yritysten, yhdistysten ja organisaatioiden matkailupalveluja yli 37 vuoden kokemuksella ja laajalla kontaktiverkolla matkailualalta. Ydinaiheina kestävä kehitys, kulttuuri-, kylä- ja tapahtumamatkailu. Toimimme yhteistyössä Visit Finlandin kanssa.

Esimerkkejä palveluistamme:

  • Tuotekehitys ja tuotteistamistyöpajat
  • Kylämatkailuillat ja -työpajat
  • Visit Finland Akatemia -partnerivalmennus
  • Tutkimukset, selvitykset ja raportoinnit
  • Kehittämis- ja hankesuunnitelmat
  • Asiantuntijaluennot mm. kestävä kehitys ja muut ympäristöaiheet 

1. Hyvinvoinnin tuotteistaminen työpajat I ja II

”Hyvinvoinnin mosaiikki ja matkailupalvelut” -valmennuksessa saat perusteita, pohdittavaa ja ehkäpä tuoreita näkökulmiakin omaan työskentelyyn ja tuotekehittelyyn.

Työpajat ovat sinulle, jos:

  • haluat parantaa hyvinvointipalvelujasi tai ideoida uusia mahdollisuuksia
  • mietit keinoja kehittää omaa matkailukohdetta tai tuotettasi hyvinvointia lisääväksi?
  • kulttuurin kirjo: katsominen, osallistuminen, tekeminen
  • kehon ja mielen hyvinvointi: nukkuminen, lepo, rauha, aktiivisuus
  • suomalainen wellbeing

Mosaiikin palasia ovat mm:

  • paikan, ympäristön ja maiseman merkitys: harmonia, viihtyisyys, esteettisyys ja esteettömyys
  • aistimaailman anti: maut, äänimaailma, kosketus, visuaalisuus
  • haet hyvinvointipalveluista lisäarvoa ja myynnin lisäystä

2. Tarinatalo - Tarinat matkailukohteessa

Auranan kahden puolenpäivän ”Tarinatalo - tarinat matkailukohteessa” työpajassa jokainen osallistuja työstää omaa tarinaansa. Historiasta, nykyhetkestä, henkilöistä tai paikkaan liittyvistä asioista voi saada uutta sisältöä myös tuotteistamiseen. Käydään läpi kerronnan keinoja ja vinkkejä omien vahvuuksien esille tuomiseen - yhteistyössä mukana olevan ryhmän kanssa!

Työpajan ohjelma:

Tarinatalon perusta

  • mitä tarinallistaminen on ja miksi tehdä sitä?
  • yrityksen / tuotteen ydintarina
  • tarinallistamisen elementtejä
  • vinkkejä omaan työstämiseen

Tarinan hyödyntäminen

  • miten ja missä tarinaa kerrotaan: erilaisia kertomisen keinoja, mitä tehdä paikan päällä, miten hyödyntää markkinoinnissa
  • oman tarinan työstäminen (tätä kuljetetaan työpajassa mukana)

Työpaja voidaan järjestää myös etänä. Kysy myös 2 tunnin webinaaria aiheesta.

Hinta: 1550 € yhden työpäivän pajana tai 2x puolipäivää etätyöpajana. Matkakulut laskutetaan erikseen. 2 tunnin webinaari 790 € Hintoihin lisätään voimassaoleva alv.

3. Tuumailusta tuotteeksi - Mahdollisuuksista myyntikuntoon

Aika on kallista, joten sitä kannattaa säästää! Auta yrittäjää helpottamaan työtään ja järjestä alueellasi matkailun tuotevalmennus. Työpajat ovat työntäyteisiä, mukana konkreettista tekemistä, esimerkkejä ja käytännön kokemuksia sekä tietysti vertaisoppimista. Lopputulemana uudet tuotteet myyntikuntoon! Jokainen yrittäjä tekee oman & verkostotuotteiden osalta täsmätyötä päivien aikana!

Työpajojen aiheet:

  • Mitä myyt, miten ja kenelle? -Tuotteet ja kohderyhmät, sisäinen ja ulkoinen tuotekortti
  • Paljonko tuote (voi)maksaa? -Kannattavan hinnan laskentaa - arvopohjainen hinnoittelu
  • Onko asiakas aina oikeassa? -Laatu ja tuotesuositukset, vastuullinen matkailu ja sen viestintä
  • Mitä tarvitaan markkinointiin ja miten myyt tuotteesi? -Materiaalit, sähköiset ja perinteiset jakelukanavat, markkinointitilaisuudet ja myyntitapahtumat

4. ”Kell onni on...” Onnellisuus-työpaja ½ päivä tai 1 päivä

Ei kätketä onnellisuuden mahdollisuuksia, vaan tarjotaan niitä muillekin! Miten hyödyntää onnellisuutta tuotteiden markkinoinnissa tai soveltaa sitä teemojen tuotekehityksessä? Sanoitetaan, kuvaillaan, kerrotaan eli käydään läpi tekstitystä, otsikointia ja kuvien merkitystä esimerkkien avulla. Työpajassa tuotteistetaan yrittäjän olemassa olevia tuotteita tai luodaan uusia.

5. ”Matkailijayrittäjät maasta – kulttuurintekijät kuusta ?” 0,5 pv – 4 pv

Yhteistyön käynnistäminen kulttuurin ja matkailun välillä, uusien ansaintamahdollisuuksien kehittäminen sekä elinvoimaa paikkakunnalle – näiden työstäminen yhteisesti työpajoissa voi tuoda uusia asiakkaita. Työpajojen aiheita: Yhteiset askeleet, tuotteistamisen ABC, kohderyhmät ja markkinat, hinnoittelu ja tarinallistaminen, markkinointi ja viestintä.

6. ”Millainen kokki – sellainen soppa” -ruokamatkailun työpaja 0,5 pv -2 pv

Ruoka on olennainen osa jokaista matkaa. Mitä mahdollisuuksia alueen ruoka ja perinteet antavat kohteiden tarjontaan? Työpajassa keskitytään asiakaslähtöisesti ja alueen tarpeiden mukaan ruokatuotteiden kehittämiseen ja kulinaarireitteihin sekä niiden tarinallistamiseen.

Kulttuurimatkailutuotteet kansainvälisille markkinoille.

Katso lisää (PDF)

Hinta:

Suosittelemme neljän koulutuskerran kokonaisuutta; 2 x 4 tuntia ja 2 x 6 tuntia. Hinnat sopimuksen mukaan; alkaen (1 pv) 1550 € + matkakulut. Hintoihin lisätään voimassa oleva alv. Tutustu toimeksiantoihimme.

Pyydä tarjous tästä!